Kondor Attila

projektek életrajzkritikáksaját publikációkinterjú/videókapcsolat

Lehet-e ábrázolni az ábrázolhatatlant? A neoplatonikus ihletésű bizánci esztétikában a teremtetlen fény ideáját az ikonfestészet az arany háttérrel tette láthatóvá. Egy különös indiai dzsaina szobron pedig a test formájában csak az aranylap síkjából kivágott és üresen hagyott jellegzetes sziluett utal a Megszabadult Mahavirára*.

Az ajtókeret és az ajtószárnyak között megjelenő tiszta fehér pigment éles vonalban elkülönül a kép többi érzéki elemétől. A koncentrációban megjelenő tapasztalat a kiindulási pont. A fehér forma olyan intenzív, hogy szinte beleég a tekintetbe – e negatív forma különválik a pozitív formától, önálló élete a Feltétlenség jele. Ebben a sorozatban ebből az új nézőpontból tértem vissza a korábbi három festészeti sorozat témáihoz, hogy a feltétlen lét elővételezett transzparenciával telítse korábbi témáimat.

A Feltétlenség jele
eng

A figyelem útjai • Fény módosulataiA Feltétlenség jele Ittlét "Tudat és lét egy: egy-azonosság" Orientatio-projectum Arcadia-Utopia Multiplicatio